luni, 6 aprilie 2009

Leo daVinci

Am io o idée care nu-mi da pace – ideea ar fi ca daca ma nastea mama in creierii muntilor, si traiam la o stana in inima naturii cu oile si cu strictu’ necesar din care sa-mi duc io traiu’, fara marile dileme ale existentei, fara mirajul confortului - cred ca eram mai aproape si de Dumnezeu si de fericire si de esenta fiintei mele care imi cam scapa de la o vreme.

Am revazut “Matrix” de curand. Am ramas cu intrebarea aia in cap, ca un ecou “… if u were unable to wake from that dream? How would u know the difference between the real world and the dream world?” care se rezuma la – in ce consta de fapt diferenta dintre real si vis? Si daca TOTUL nu e decat un vis? Atunci chiar ca nu mai e nici o diferenta!
Poti sa o iei razna in stilul asta… :) E doar un joc al meu cu mine, pe care il joc ca sa imi distrag atentia de la gandurile mai negre si care nu se asorteaza cu primavara. O diversiune… ca arestarea lui Becali. Nu! aici nu intru, ca e un put fara fund! Ne uitam de la distanta doar.
Am vazut si “Watchmen”. Mi-au placut Rorschach si Dr. Manhattan. Restul personajelor mi s-au parut de carnaval, iar The Comedian – cel mai trist personaj ever. Ok nu eram in toane prea bune cand am vazut filmul. Dar ma asteptam la o aventura fantastica cu mult peste ce am primit.
Si bineinteles ca ce am scris nu are absolut nici o legatura cu daVinci.
Dar desenul e al lui Leo de data asta ;)

4 comentarii:

Blogger spunea...

bunicul meu s-a nascut in creierii muntilor, stana, oi, branza, frig, caini de milioane, tot decorul, inevitabilul dumnzeu, si apoi a facut inchisoare politica ca vorbea prea multa despre dumnezeu si dadea citate din biblie :D
Cu fericirea si esenta fiintei lui nu s-a prea ales, ca la ceva vreme dupa ce a iesit din inchisoare s-a imbolnavit (sau nu stiu exact cum e cu boala asta dar nu cred ca te 'imbolnavesti'...) de alzheimer :P
mda..
ce deprimant
dar mi-am amintit cand am citit ce ai scris
pe mine ma deprima stana si oile si muntii cand eram mica

cred ca e un subiect prea larg dar eu n-am inteles niciodata chestia asta cu ...care-i diferenta dintr vis si realitate? in primul rand eu una realizez mai in toate visele ca.. visez. uneori dc ce se petrece e prea trist/ enervant reusesc si sa ma trezesc :P
apoi, visele nu se leaga. dc visele ar avea continuitate as putea sa spun.. care-i visul si care e realitatea. dar nu au.
probabil te referi la ceva mult mai profund de atata, ceva de genul ca de ce partea importanta a vietii sa fie ceea ce numim stare de veghe, doar pt ca dureaza mai mult si are continuitate cand de fapt dupa sistemul parfumurile tari se pastreaza in sticle mici viata/ realitatea ar putea si de fapt .. visul?
da..
imi amintesc ca aveam si eu tot felul de dileme pe vremea cand credeam in dumnezeu si toate mi se parea naucitoare, stateam cateodata zile in sir meditand la cine stie ce revelatie mai mult sau mai putin prosteasca aveam
acum de cand nu mai cred in d-zeu mi se pare totul simplu. dureros, stupid, ...etc, etc, dar simplu
viata e asta si visele sunt vise
cred doar ins tiinta

Blogger spunea...

n-o sa stau sa corectez toate greselile pe care le-am facut, anacoluturile, exprimarile ambigue etc etc
o sa sper ca se intelege :P

vroiam doar sa fac precizarea ca ceea ce am numit eu generic "pe vremea cand credeam in dumnezeu" s-ar traduce prin diverse etape .. de la credinta in dumnzeu propriu zisa pana la credinta ca exista niste forte superioare noua etc................... si la final credinta ca exista un dumnzeu care e de fapt in sufletul/ constiinta noastra ...

cati ani ai? :)- dc nu e secret:p

silly girl spunea...

d.o.b. 30.03.77

trista povestea bunicului tau...
incerc sa-ti mai dau din raspunsurile pe care ti le-am promis, poate diseara. :)

Silly Girl spunea...

diferenta dintre vis si realitate... atata timp cat "important este ceea ce credem ca resimtim" creierul poate f usor sa refuze sa faca diferenta intre ceea ce s-a petrecut cu adevarat, si ceea ce s-ar fi putut petrece... pot sa aberez mult si prost pe tema asta. mai bine ma opresc.