duminică, 8 august 2010

O poveste intre povesti...

... sau o poveste plina de povesti - e povestea lui Baudolino!

"Nu rezista, cuteza sa-i ia mana si s-o atinga cu un sarut. Ea avu ca o tresarire, aproape ca incercase o experienta necunoscuta. Mai intai spuse: "Si tu esti locuit de un zeu." Apoi isi acoperi fata cu mainile, si Baudolino o auzi soptind uluita:"Mi-am pierdut... Mi-am pierdut apatia..."

Se intoarse si fugi catre padure fara sa mai spuna nimic si fara sa se mai uite inapoi."

"... in momentul acela mi-am dat seama ca iubesc cum nu mai iubisem, dar ca iubesc inca o data singura femeie care nu putea fi a mea." - asa povesteste Baudolino despre Ypatia.

...si nu inteleg de ce toti il considera pe Baudolino mincinos. El este un povestitor innascut, un creator de lumi, fiinte miraculoase si aventuri nemaiauzite.
Cand arta ta sunt povestile, minciuna ti-e unealta, nu tu ii esti sclav - ci ea iti e sluga credincioasa. Si am mai spus-o - adevarul e oricum supraestimat!

Niciun comentariu: